| 9. 10. 2025 | 
            Témata zápočtových prací. Student přednese referát v délce 30 minut (slajdy nebo na tabuli), nebo vypracuje písemný referát
            o délce cca 6 stran. Pro výběr tématu mě kontaktujte emailem a uveďte tři témata seřazená sestupně podle své preference. 
 Pojem asymptotic equipartition property a jeho pouziti. Zdroj: kniha Cover & Thomas: Information Theory.
             Data-processing inequality. Zdroj: kniha Cover & Thomas: Information Theory.
             Ruzne pristupy ke konstrukci delicich atributu pri konstrukci rozhodovaciho stromu. Zdroj: Internet.
             Implementace algoritmu pro konstrukci rozhodovaciho stromu z prednasek. Experimenty s realnymi daty (student vybere tabulku dat, 
            program sestroji rozhodovaci strom, student strom okomentuje).
             Implementace algoritmu pro konstrukci rozhodovaciho stromu z prednasek. Experimenty s variantou algoritmu, ktera je tolerantni vuci chybam
            (algoritmus zastaví, když p procent řádků v daném uzlu má stejný class label). 
            
            Huffmanovo kodovani nad kodovou abecedou obsahujici d znaku. Zdroj: Internet.
            
             Axiomatizace pojmu entropie (dukaz jednoznacnosti).  Zdroj: kniha Ash: Information Theory, kap. 1.2.
            Test jednoznačné dekódovatelnosti a důkaz správnosti.  Zdroj: kniha Ash: Information Theory, kap. 2.2.
            Pojem partition entropy.  Zdroj: clanky Dan Simovici.
            Betweenness, metrics and entropy in lattices.  Zdroj: clanky Dan Simovici.
            Student si vybere jeden z mnoha alternativních přístupů k pojmu informace a vypracuje o něm referát (např. semantic information, 
            information flow, Shannon-like entropy založená na jiných teoriích než je klasická teorie pravděpodobnosti)  Zdroj: Internet, popř. poskytnu.
            Student navrhne jiné téma, které obsahově spadá do předmětu Teorie informace a kódování (téma musím schválit, v první fázi mi pošlete email s podrobnějším popisem tématu).
             |